the wind blow´s in one derection

2010-11-18 @ 13:23:30 // // hur många socer kakor går det i ett ägg?


1 - Hur länge har du bloggat? 1 år och 2 månader enligt kalenderna, men det har varit mer eller mindra aktivt.

 

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

öööh, det tänkte jag inte riktigt på.. Men nu vet jag att jag hatar folk som komenterar:

hej fin blogg! Kolla gärna in på min, kraaaam. www.ingenbryrsigomdinblogg.blogg.se

 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Jag tror det var vikenungen.blogg.se. Så jävla skön humor!

 

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Ibland kan jag skämmas lite och ibland kan jag sitta och skratt lite åt hur random hela min blogg är..

 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

jag har ju ett antal på bloglovin. Men det är nog ungefär 20 st. Mest för att jag får inspration av det!

 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Jag skulle tro att det är ungefär 80 % "dagboks-bloggar", 10 % modebloggar och 10% fotobloggar!

 

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

kissies blogg helt klart, hon har pengar, det har inte jag. Hon har många läsare, det har inte jag. Hon ängnar hela sin fritid åt att sminka sig, det gör inte jag. Det finns inga som helst likheter.

 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Det finns ingen som är lik mig.

 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Dem tycker kanske att det är bra? eller jag vet ju inte... Jag kanske har fel.

 

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

alltså, jag är mig själv mest hela tiden. Och framför allt på bloggen. Man som sagt jag vet ju inte vad mina vänner tycker. Men jag tycker att jag är mig själv.

 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag är mig själv och jag har ingen så stor blogg så att jag behöver oroa mig för det.

 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

jag skulle aldrig blogga om något som för mig är helt ointressant, om det inte är på skoj. Och sen skulle jag aldrig skriva upp rakt av om jag mådde dåligt över något. För jag vet hur mycket jag irriterar mig på när små fjortistjejer skriver precis vad som har hänt.

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Jag gör det mest för att det är kul. Men jag tycker ju att det är kul när folk gillar vad jag skriver eller mina bilder. Och jag tycker att det är kul att ändra på mig blogg med desig och sånt, och det är lite därför jag bloggar också.

 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Nej, jag tror man kan få en bild av en person. Men aldrig lära känna den.

 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

nej (enkelt och rakt svar)

 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Jag vet faktiskt inte.. Men det kan säkert vara så att man blir lite av en missbrukare. Men jag tror inte att man kan ta någon fysisk skada av det. Men man kan ju säkert bli fast i bloggvärlden.

 

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Nej, eftersom jag inte har en så stor blogg så får jag ju inte så många komentarer så det har jag inte råkat ut för. Eller jo en gång skrev en lite fjortis till mig att jag inte borde redigera mina bilder si och så. Men jag tittade in på hennes blogg och de enda bilderna hon hede var webbkamera bilder på henne, så aa...

 

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Jag har ju skrivit saker som jag kanske var arg över eller att jag tyckte så just då, men nu i efterhand har en helt annan åsikt om.

 

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Att jag sitter framför datorn liiiite för mycket än vad jag borde.

 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Jag kan faktiskt tänka mig att jag gör det, det är inte alls omöjligt.

 

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Nu fick jag en kännsla att det här var bilddagboken.se.. När man utmanar vänner på att svara på några frågor. Så jag skiter i den här frågan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0