Fotograferingen

2012-01-15 @ 00:25:29 // // hur många socer kakor går det i ett ägg?

Vad har du för kamera? Canon EOS 450d

Hur många GB minne har du? två 2 gb och ett 8 gb
Vad är roligast att fotografera? Jag kan inte direkt säga att jag har något favorit direkt. Ibland kan det vara kul att bara sittar och testa olika intällningar/objektiv/linser och då har motivet inte så stor roll i det hela. OCh ibland får man en snilleblixt och har plötligt TUSEN idéer att man ska fota ditt och datt. Men det är ju alltid kul att fota människor. (långt och ut förligt svar, VG+ på det)
Hur många objektiv har du? 3 stycken just nu. zoom 75-300mm, 35-80mm och ett standard objektiv som kom med kameran 18-55mm. Men jag har faktiskt planerat att köpa ett 50mm innom en snar framtid. 
Vad är ditt nästa inköp? Jag gissar att detta gäller tillbehör osv. Då skulle jag nog säga att 75-300mm zoom okjektivet. Annars är ju kameran inte dum alls....... 
Vidvinkel eller zoom objektiv? Just nu? Vidvinkel.

 

BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop? Jag kan inte sånt där. Låter kanske inte särskillt proffsigt men det är sant. JAg har aldrig tagit mig tid och lärt mig photoshop särskilt bra... MEN jag kan grunderna ganska bra, så helt outbildad är jag inte. 
Hur redigerar du en bild? Det är olika från bild till bild. Och beroende på vad jag vill göra med bilden. Men standrard är att fixa ljuset i bilden om det inte stämmer överrens med det jag tänkt.
Vilket format sparar du i? jpg

 

ÖVRIGT


Vad var det senaste du fotograferade? Mitt "nya" fisheye + macro-lins. Jag skriver ett inlägg om det efter detta.
Vad vill du bli när du blir stor? Jag vill blir rik och inte jobba. Det vore gött. Annars fotograf, polis eller något annat kul.
Har du varit på något fotouppdrag? Inte något stort så. Jag har hjälpt SLA med lite sportbilder. Men det var mer att dem frågade om de fick använda mina bilder om jag fick pengar fört. Jag har faktiskt varit mingel fotograf på ett dop.
Har du sålt bilder? Ja, dem där sportbilderna. Annars nej.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Inget planerat, men om något har något på lager så ställer jag gärna upp!
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Mellan nybörjare och proffsfotograf, så ligger jag på amatör som inte har råd med att blir proffs. Ungefär så. Jo men jag är helt hyfsad, tror jag. Jag vet inte... Det var en svår fråga. Jag tänker inte svara på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0