KAMERALINSEN

2010-06-20 @ 18:43:40 // // hur många socer kakor går det i ett ägg?


lite retard bild.


Vad har du för kamera? Canon EOS 450d
Hur många GB minne har du? 4 GB
Vad är roligast att fotografera? något annorlunda, ur konstiga vinklar liksom...
Hur många objektiv har du? 1! men kan det bra nu så funderar på ett till, ett zoom objektiv kanske?
Vad är ditt nästa inköp? om man räknar bort kameran? hmm, tror att det är stativet!
Vidvinkel eller zoom objektiv? Just nu, ZOOM absolut. Vill kunna ta lite bilder utan att behöva stå 10 meter ifrån det.. know what I mean?


BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop? Vem har sagt att jag andvänder photoshop?
Hur redigerar du en bild? Beror på vad jag ska gör amed bilden såklart! men bara "piffa upp" den lite så brukar jag ändra lite kontraster och färgbalansen är kul att expremintera med!
Vilket format sparar du i? jpg / raw


ÖVRIGT


Vad var det senaste du fotograferade? Flugor som irriterar mig!
Vad vill du bli när du blir stor? Fotograf vore ju ballt.
Har du varit på något fotouppdrag? ja, fotat barn på min mammas förskola! uppgift från SLA.
Har du sålt bilder? Ja, dem på dagisbarnen! fast det var ju inte grejen att jag skulle få betalt för det, men en lite slant fick jag ändå.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Vet inte.. Kanske dyker upp något under sommarn, vem vet?
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Eftersom jag har lärt mig allt jag kan själv och utgår ifrån det, så kan man väl säga att jag är ganska hyfsad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0