bra dikter.

2010-08-21 @ 15:19:25 // // onödiga inlägg

låt klockaorna ringa, låt din telefon plinga

för det gör den ganska ofta, den ringer i din kofta
JAG skulle säga att det orscar NÄSTAN alltid är
men inte här (gången, kanske)
Jag vill skåla för dig
och för mig
för att vi är alltid ett steg före (ibland efter)
Vill du knyta mitt skosnöre?
ska vi äta paj?

tröjan över huvudet, med marsipan
läppstiftet går sin stilla ban, igenom gatorna
jag hoppas, längtar säg mig:
hur ska jag säga det utan att lukta vitlök?
en semester på mallis vore bra, eller bättre än di iallfall
jag vill hoppa ner från paris-tornet och landa med fötterna i majonäs.
(eller kanske inte majonäs, för det är så kletigt, men kanske köttfärs?)
jag skulle lägga näsan i blöt, för dig
helst i vatten eller marmelad.
om du någonsin säger, sätt på en skiva med robert wells och Håkan hellström
så skulle jag inte göra det
för att robert är långhårig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh you anna, you're so random. och jävligt bra dessutom. kunglig. mmmmm puss.

2010-08-21 @ 15:54:01
URL: http://mangohead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0